آروان
تقویم 1403
دانلود رایگان » گوناگون » پروژه راه اندازی LCD لمسی ( تاچ اسکرین ) به همراه GLCD
پروژه راه اندازی LCD لمسی ( تاچ اسکرین ) به همراه GLCD
این روز ها بازار لوازمی با صفحه نمایش لمسی داغ است و هر کسی دوست دارد بجای فشردن یک کلید فقط با لمس کردن به آن فرمان دهد .

 برای کاربران تکنو الکترو یک مقاله به شدت کامل در رابطه با روش راه اندازی تاچ اسکرین های مقاومتی که در بازار به وفور یافت می شوند قرار دادیم که نحوه برنامه نویسی آن به زبان C با کدویژن را به خوبی آموزش داده است . همچنین نقشه راه اندازی آن بصورت سخت افزاری .

برای دوستانی هم که به زبان بیسیک و با کامپایلر Bascom کار می کنند یک پروژه فوق العاده جالب به زبان بیسیک آماده کرده ایم که با لمس تاچ اسکرین می توانید هر کدام از دستگاه هایی که به خروجی میکرو متصل هستند را روشن و خاموش کنید . این پروژه جالب برای میکروکنترلر AVR است . این پروژه توسط آقای حسین جاری نوشته شده است. از ایشان نهایت تشکر را داریم

محتوای پروژه : فایل پروتئوس ، فایل برنامه Bascom ، فونت های مورد نیاز LCD ، آموزش راه اندازی و ...

 

مختصری درباره Touch Screen ها :

تاچ اسکرین ها به دو دسته مقاومتی و خازنی تقسیم می شوند .

 - در نوع مقاومتی که قیمت بسیار مناسب تری هم نسبت به نوع خازنی دارند دو صفحه شفاف روی هم قرار می گیرد که هر کدام از این صفحات دارای یک خط مقاومتی در راستای افق یا عمود دارند

که با لمس صفحات شما دو ولتاژ مختلف برای میکرو ارسال می کنید . سپس در میکرو کنترلر بررسی می کنید که این دو ولتاژ با هم مربوط به کدام نقطه از صفحه لمسی می شود .

در واقع باید از ADC میکرو استفاده نمایید تا ولتاژ را از میکرو بخوانید . بعد از تجزیه اینکه کدام نقطه لمس شده دستوری در خروجی اجرا شود .

 - در نوع خازنی دقت بسیار بالاست و در این نوع می توان قابلیت هایی مثل مولتی تاچ را که منظور لمس چند نقطه به طور همزمان است را گنجاند . البته این نوع LCD قیمت بالایی دارند و در بازار کمیاب هستند مگر اینکه بخواهید از یک گوشی که به کار نمی رود استفاده نمایید . ساختمان این نوع بر اساس کارکرد خازن ساخته شده است.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید از مقاله ای که در ادامه مطلب وجود دارد استفاده کنید . امیدواریم این پست کمک زیادی در رابطه با Touch Screen ها به شما کرده باشد .

منبع : وب سایت تکنو الکترو
پسورد فایل :
کپی