آروان
بازی تاین
تقویم 1403
دانلود رایگان » سیستم عامل » دانلود سیستم عامل مکینتاش macOS Ventura 13.4.0 (22F66)

دانلود مکینتاش macOS High Sierra

macOS سیستم عامل مکینتاش

در یک سیستم رایانه ای، منابع به دو دسته ی فیزیکی و منطقی تقسیم میشوند که استفاده از آنها تحت نظارت سیستم عامل صورت میگیرد. macOS سیستم عامل برنامه ای است که در تمام مدتی که رایانه روشن است، هموراه بر روی رایانه در حالت اجرا قرار دارد. تا به حال در زمینه ساخت سیستم عامل شرکت های بسیار بزرگی اقدام به ساخت سیستم عامل های مختلف نموده اند که از جمله معروفترین آنها میتوان به مایکروسافت ، اپل ، لیونکس اشاره نمود. هر کدام از این شرکت ها سیستم عامل خود با ساختاری منحصر به فرد ساخته اند به عنوان مثال تمام سیستم عامل های مایکروسافت تحت ویندوز عمل می کنند و با این نام وارد بازار میشوند. امروز در سایت پاتوق یو جدید ترین نسخه سیستم عامل معروفی را با نام macOS Catalina را برایتان آماده کرده ایم. Mac OS که مخفف Macintosh Operating System است، نام تجاری یک سری از سیستم عامل های دارای رابط گرافیکی کاربر است که توسط شرکت Apple برای کامپیوترهای مکینتاش توسعه داده شده اند.

دانلود macOS

✅ نام نرم افزارmacOS❤️ تعداد دانلود152148
⭐نسخه نرم افزار13.4.0 (22F66)🔥 هزینهدانلود رایگان
✔️ نیازمند سیستم  macbook🔆 حجم فایل11.7 گیگابایت

دانلود macOS High Sierra  دانلود macOS High Sierra  دانلود macOS High Sierra  دانلود macOS High Sierra  دانلود macOS High Sierra


سیستم عامل مک macOS  عموماً به خاطر رابط گرافیکی خوب خود مشهور شده است. این سیستم عامل برای نخستین بار در سال 1984 با کامپیوتر Macintosh 128K عرضه شد. نسخه های اولیه Mac OS تنها با کامپیوترهای مکینتاش که بر مبنای Motorola 68000 ساخته شده بودند، سازگار بودند در حالیکه نسخه های جدیدتر با کامپیوترهای PowerPC نیز سازگار شدند. اخیراً نیز سیستم عامل Mac OS X با کامپیوترهای Intel x86 سازگار شده است. نسخه های مختلف Mac OS نخستین سیستم عامل مکینتاش شامل دو بخش نرم افزاری بود که با نام های "System"و "Finder" شناخته می شدند که هرکدام از این دو بخش دارای نسخه مخصوص به خود بودند.

سیستم عامل مکینتاش شرکت اپل را میتوان رغیب سر سخت سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت دانست اگرچه اکثر کاربران از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند اما استفاده کننده گان مک نیز در سراسر جهان کم نیستند. سیستم عامل مکینتاش در مقایسه با سیستم عامل ویندوز از ویژگی هایی برخودار است مانند داشتن ظاهر بسیار زیبا و گرافیک منحصر به فرد ، داشتن برخی از نرم افزار های نصب شده مورد نیاز کاربران ، داشتن سرعت بسیار بالا در هنگام اجرای نرم افزارها و کار در محیط آن ، داشتن امنیت بسیار بالا و ... یکی دیگر دیگر از ویژگی های بسیار خوب این سیستم عامل ویروسی نشدن آن در مقایسه با ویندوز است در واقع فایل های مخربی که تحت ویندوز ساخته شده باشند هرگز در سیستم عامل مکینتاش کارائی نخواهند داشت و از این جهت این سیستم عامل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این برخی از نرم افزارهای معروف مورد نیاز کاربران در این سیستم عامل از قبل نصب شده است مانند مرورگر Safari جهت جستجو در اینترنت ، پلیر QuickTime X جهت اجرا و پخش فایل های مالتی مدیا با فرمت های مختلف ، مسنجر iChat جهت چت و گفتگو در اینترنت ، تقویم  iCal جهت مشاهده تقویم و ساعت ، نوار Dock جهت دسترسی سریعتر به برنامه های مورد نیاز از روی دسکتاپ و بسیاری از نرم افزارهای دیگر که مورد نیاز کاربران در هنگام کار با این سیستم عامل خواهد شد. همانطور که گفته شد این سیستم عما تنها قابل نصب بروی کامپیوترهای شرکت اپل می باشد و نمیتوان آنرا بر روی کامپیتورهای PC نصب نمود.


لیست دانلود سیستم مورد نیاز

macOS Catalina runs on Macs that support Mojave, except 2010–2012 Mac Pros:

  • iMac: Late 2012 or newer
  • iMac Pro: All models
  • Mac Pro: Late 2013 or newer
  • Mac Mini: Late 2012 or newer
  • MacBook: Early 2015 or newer
  • MacBook Air: Mid-2012 or newer
  • MacBook Pro: Mid-2012 or newer, with non-Retina models
پسورد فایل :
کپی