آروان
تقویم 1403
دانلود رایگان » سیستم عامل » دانلود سیستم عامل لینوکس فدورا - Fedora v35

دانلود سیستم عامل لینوکس فدورا - Fedora v19.0

داس اولین سیستم عاملی بود که برای کامپیوتر ها عرضه شد بعد از آن سیستم عامل ها دست خوش تغییراتی شدند و از انقلاب مایکروسافت با ساخت ویندوز 1 تا هم اکنون که ویندوز 8 عرضه شده است ادامه یافت والبته سیستم عامل های ویندوز اکثرا محبوب و طرفداران پر و پا قرصی را همواره به خود جلب کرده است. در این بین لینوکس نیز عرضه شده است که ااز پیچیدگی های خاص خود بهره میبرد. شاید شما نیز دوست داشته باشید محیط لینوکس را ببینید یا با ان کار کنید. در این پس برای شما سیستم عامل فدورا که کاملا بر پایه لینوکس میباشد همراه شما هستیم. شما همواره میتوانید در کنار ویندوز خود یک سیستم عامل لینوکس را نیز داشته باشید و صد البته این سیستم عامل کاملا رایگان است و، در ادامه مطلب به ببرسی دقیق  این سیستم عامل می پردازیم و لینک دانلود ان را برای شما عزیزان نیز قرار داده ایم.

 

امکانات سرگرمی و رسانه:
ببینید که فدورا چگونه برای تبدیل رایانه‌تان به یک مرکز رسانه و تفریح به شما کمک می‌کند.
- برنامه پخش ویدیوی Totem:
برنامه‌ی پخش فیلم Totem قادر به پخش انواع مختلف فرمت‌های تصویری همچون سی‌دی‌ها، دی‌وی‌دی‌ها و وی‌سی‌دی‌هاست. افزونه‌های زیادی برای Totem وجود دارند که اجازه‌ی گسترش تجربه‌ی شما را فراهم می‌کنند: یک افزونه‌ی YouTube برای دیدن ویدیوهای YouTube بدون نیاز به مرورگر؛ یک افزونه‌ی UPNP/DLNA تا شما بتوانید از یک سرور رسانه‌ی خانگی فایل‌هایتان را پخش کنید؛ و یک منتشر کننده که به شما اجازه می‌دهد لیست‌های پخش‌تان را با دیگر کاربران شبکه‌تان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از Totem برای پخش ویدیو‌های اینترنت استفاده کنید.
- ضبط صدا با Sound Recorder:
Sound Recorder قادر به پخش و ضبط فرمت‌های flac و oga (فرمت صوتی OGG) و wav می‌باشد.
- پخش پادکست و موزیک با Rhythmbox:
Rhythmbox قادر به پخش سی‌دی، رادیوی اینترنتی و پادکست است و همچنین یک مدیر کلکسیون موسیقی‌ست. نه تنها می‌توانید موزیک‌هایتان را از هاردتان پخش کنید، بلکه می‌توانید موزیک‌هایتان را با سایر کامپیوترهای شبکه از طریق DAAP یا UPNP/DLNA به اشتراک بگذارید. قصد دارید که موزیک‌هایتان را از لپ‌تاپ فدورایتان با پلی‌استیشن۳ خود به اشتراک بگذارید؟ کاملا با استفاد از UPNP قابل انجام است. Rhythmbox همچنین دارای افزونه‌هایی برای Last.fm و Jamendo (موزیک‌هایی با مجوز Creative Commons) و نیز Magnatune می باشد.
با استفاده Rhythmbox می‌توانید عضویت‌ پادکست‌هایتان را مدیریت کنید، و همچنین می‌توانید موزیک‌ها و پادکست‌هایتان را با پخش‌کننده‌ی موسیقی قابل حملتان سینک کنید.
- ضبط صدا با Sound Recorder:
Sound Recorder قادر به پخش و ضبط فرمت‌های flac و oga (فرمت صوتی OGG) و wav می‌باشد.
- استخراج سی‌دی‌ها با Sound Juicer:
Sound Juicer به شما اجازه‌ی استخراج فایل‌های صوتی را از سی‌دی‌ها و تبدیل کردن آنها به فرمت‌های قابل پخش در رایانه‌تان را می‌دهد. این برنامه همچنین قادر پخش سی‌دی‌هاست.
- CD یاDVD ساز:
یک نرم‌افزار سوزنده‌ی CD یا DVD در فدورا موجود است که کار ساختن سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها را زمانی که یک دیسک خام در درایوتان قرار می‌دهید، برعهده دارد.
- کیوسک عکاسی Cheese:
کیوسک وبکم Cheese قادر به عکاسی و فیلم‌برداری از طریق وبکم‌تان است. به صورت زنده به عکس‌هایتان افکت دهید!
- مدیر تصویر Shotwell:
Shotwell به شما اجازه‌ی وارد کردن، سازماندهی، ویرایش و انتشار تصاویرتان را می‌دهد. این برنامه قادر به انتشار مستقیم به Flickr و Picassaست. به اشتراک گذاشتن عکس‌هایتان با Shotwell ساده است.

امکانات ارتباطی:
این روزها رایانه‌ها خیلی با ارتباطات سر و کار دارند، و فدورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در زیر ببینید که چگونه فدورا می‌تواند به ارتباطات شما کمک کند.


- ایمیل، تقویم و ... با Evolution:
Evolution یک برنامه‌ی ای‌میل قدرتمند و پر از امکانات است. علاوه بر ای‌میل Evolution شامل تقویم، مدیر وضایف، سیستم خاطرات و دفتر تلفن است. Evolution از ملاحظه و اتصال با سرویس‌های مختلف تقویم، دفتر تلفن و مدیر وظیفه همچون تقویم یاهو، تقویم گوگل، Google Contacts و نیز Remember the Milk پشتیبانی می‌کند. پس، می‌تواند به خوبی با هر سرویس موجود در در دنیای آنلاین هماهنگ شود. شما حتی می‌توانید یک افزونه‌ی خواندن RSS نیز در صورت نیاز نصب کنید. شما می‌توانید کاربرهای مختلفی را به Evolution اضافه کنید و اگر مطمئن نیستید که پیغام مورد نظر شما کجاست، می‌توانید در میان آن‌ها جستجو کنید.


- چت صوتی و تصویری با Empathy:
Empathy یک ابزار پیغام فوری (IM) است که می‌تواند به جی‌میل، MSN، AOL، یاهو، Jabber و دیگر شبکه‌های پیغام فوری و چت متصل شود.Empathty از سرویس صدا روی پروتکل اینترنت (VoIP) در سرویس‌های مبتنی بر Jabber و چت ویدیویی که در سرویس‌های چون گوگل تاک فراهم می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. Empathy قدرمتند است و شما می‌توانید آن را به راحتی شخصی‌سازی کنید. به عنوان مثال، Empathy با بسیاری از تم‌های چت Adium هماهنگ می‌شود، پس شما می‌توانید به راحتی پنجره‌ی گفتگوی خود را زیبا کنید. (لیستی از تم‌های قابل استفاده را اینجا ببینید.) Empathy همچنین با Rythmbox مرتبط می‌شود و شما می‌توانید موزیکی را که در حال پخش آن هستید، به عنوان وضعیت کنونی خود در Empathy تبت کنید و علایق شخصی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.


- به اشتراک گذاری شخصی فایل‌ها:
به فایل‌های عمومی که در یک شبکه به اشتراک گذاشته شده‌اند متصل شوید و فایل‌های خود را نیز به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از طریق بلوتوث به اشتراک بگذارید.


- توییت‌ها و دنت‌ها با Gwibber:
توییت‌ها را به تویتر و دنت‌ها را به آیدنتیکا بفرستید - حتی بروزسانی‌های خود را به فیس بوک بفرستید، همه تنها با یک نرم‌افزار! از تمام دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی با در یک خوراک با خبر شوید.


- دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop):
از راه دور به دسکتاپ دوستتان متصل شوید، یا دسکتاپ خانه‌تان را به عنوان سرور تنظیم کنید و با به هنگام مسافرت با لپ‌تاپتان به آن متصل شوید.

امکانات نوآوری:
نیاز به ابراز هنر خود دارید؟ فدورا گنجینه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای دارد که هزاران راه برای ایجاد هنر برایتان ایجاد می‌کنند! راستی، بسیاری از این ابزارها از حساسیت فشار خودکار تبلت‌های Wacom پشتیبانی می‌کنند، پس اگر یک تبلت دارید، اینجا چیزی منتظر شماست!


- ویرایشگر تصویر Gimp:
گیمپ یک ابزار ویرایش عکس با امکانات بسیار زیاد است. می‌توانید از آن به راحتی برای کارهای ساده مانند برش تصاویر، تغییر اندازه و اصلاح قرمزی چشم استفاده کنید و یا در امکانات پیشرفته‌اش همچون دستکاری تصاویر، رنگ‌آمیزی دیجیتالی، انیمیشن و جلوه‌های ویژه جستجو کنید.


- Inkscape، ابزار ویرایش تصاویر برداری (Vector):
Incscape یک ابزار ایجاد و ویرایش تصاویر برداری در سطح حرفه‌ای‌ست. این ابزار به شکل خارق‌العاده‌ای برای طراحی لوگو و کارتون مناسب است. از ابزار همچنین می‌توان برای آرایش تک‌صفحه‌ای اسناد، ایجاد آیکان، تولید الگو و افکت‌های متنی استفاده کرد.


- Scribus:
Scribus یک ابزار قدرتمند آرایش چندصفحه‌ای‌ست. روزنامه‌ها، پوسترها و ... را با این ابزار آماده کنید.


- انتخاب پالت رنگ با Agave:
Agave یک ابزار تولید پالت رنگ است. این ابزار به شما اجازه‌ی ساخت و دستکاری پالت‌های هماهنگ رنگ را در کنار رنگی که بر می‌گزینید می‌دهد.


- اسکن ساده (Simple Scan):
مقدار زیادی یادداشت‌، طرح و نمودارهای کاغذی دارید؟ Simple Scan کار دیجیتالی کردن آن‌ها را آسان می‌کند.


- استودیو سه بعدی Blender:
یکی از طرفداران بازی‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی هستید و آرزو می‌کنید که یکی از آن‌ها را بسازید؟ بلندر را امتحان کنید. مجموعه‌ای از ابزارهای ایجاد محتوای سه‌بعدی. حرکت دهید، مدل دهید، رندر کنید، کامپوزیت کنید و ...


- دفتر طراحی دیجیتالی MyPaint:
با MyPaint طرح‌های زیبا بسازید. MyPaint ابزاریست سرشار از برس‌های نقاشی، مدادهای طراحی و بسیاری جلوه‌های دیگر. با حسی طبیعی در دنیای دیجیتالی طراحی و نقاشی کنید.


- ویرایشگر فیلم PiTiVi:
PiTiVi یک ابزار ویرایش فیلم خطی است. ویدیوهای خود را از دوربین یا موبایلتان وارد کنید، و برش دهید و کلیپ اضافه کنید و صدا بیافزایید.


- ویرایشگر صوت Audacity:
Audacity یک ویرایشگر صدای چندخطی است. ضبط کنید، ویرایش کنید، جلوه بدهید و ...

امکانات آفیس و بهره‌وری
شما کارهای زیادی دارید و نیاز به تمرکز و مدیریت روی زمان خود دارید؟ آیا از فدورا کاری بر می‌آید؟ مطمئنا.


- ابزار دنبال‌کننده‌ی زمان Hamster:
به همستر بگویید که مشغول انجام چه کاری هستید، و این ابزار پروسه‌تان را زمان‌بندی می‌کند و در زمان‌های مختلف به شما یادآوری می‌کند تا حواستان پرت نشود! این ابزار همچنین گزارش‌های هفتگی ایجاد می‌کند تا بتوانید چگونگی گزراندن هر هفته‌تان را ارزیابی کنید.


- یادداشت گذاری با Gnote:
Gnote ابزاری برای یادداشت گذاری‌ست که به وسیله‌ی آن می‌توانید یک پایگاه داده شخصی از یادداشت‌هایتان ایجاد کنید و همچنین کارهای انجام نشده‌تان را پیگیری کنید. این ابزار به خوبی با دسکتاپتان هماهنگ می‌شود. Gnote به صورت خودکار یادداشت‌هایتان ذخیره می‌کند و یک محیط جستجوی قدرتمند دارد.


- LibreOffice Writer:
LibreOffice Writer یک پردازنده‌ی لغات آزاد است که به شما اجازه‌ی باز کردن، ایجاد، ویرایش و چاپ اسناد دیجیتالی را می‌دهند. این نرم‌افزار قابلیت ایجاد فایل‌های PDF را نیز دارد و همچین قادر به باز کردن و ذخیره‌سازی به فرمت‌های مایکروسافت نیز می‌باشد.


- LibreOffice Impress:
با LibreOffice Impress اسلایدشو‌هایتان را باز کنید، ایجاد کنید و یا ویرایش کنید. جلوه‌های هنری اضافه کنید و به دانلود جلوه‌های هنری بپردازید. شما همچنین می‌توانید اسلاید‌شوها را به راحتی به فرمت PDF تبدیل کنید.


- LibreOffice Calc:
بخشی از سوئیت لیبره‌آفیس، Calc یک نرم‌افزار صفحه‌ی گسترده‌ی پیش‌رفته است. به پردازش اعداد بپردازید یا فقط اطلاعاتتان را مرتب کنید.


- شناسایی متن با GScan2PDF:
اسکن کردن اسناد به صورت PDF کار ساده ایست، اما آیا می‌توانید در محتوای آن‌ها جستجو کنید؟ Gscan2PDF از نرم‌افزار شناسایی بصری برای اسکن کردن فایل‌های PDF و تبدیل تصاویر به متن استفاده می‌کند.


- جهت دهنده‌ی فکر Vym:
یک پروژه‌ی پیچیده دارید و نیاز به سازماندهی افکار خود و جهت‌دادن آن‌ها به سمت بخش‌های مختلف پرو‌ژه دارید؟ Vym را امتحان کنید، یک ابزار جهت دهی به فکر که به راحتی افکار شما را می‌نگارد.

اساس دسکتاپ:
تعدادی ابزارهای اساسی در دسکتاپمان وجود دارد که ممکن است از آن‌ها آگاه نباشید. اینجا در رابطه با بعضی از این گنجینه‌ها بخوانید.


- ساعت درونی:
اگر از Evolution استفاده می‌کنید، ساعت رومیزی فدورا امکانات جالبی برای شما دارد. این ساعت با وقایع و وظایف تقویم Evolution شما مرتبط می‌شود و قرارهای ملاقات و لیست کارهایی که باید انجام دهید را به همراه ساعت نشان می‌دهد. همین الان در فدورا امتحانش کنید! تنها بر روی ساعتِ روی نوار بالایی دسکتاپتان کلیک کنید!


- مدیر شبکه:
اتصال به اینترنت هیچ‌وقت از این ساده‌تر نبوده است. چه با سیم به اینترنت متصل می‌شوید، چه از یک اینترنت بیسیم استفاده می‌کنید و یا از یک اینترنت بی‌سیم مخفی یا رمزگزاری شده و چه از VPN استفاده می‌کنید، یا اگر حتی به وسیله‌ی موبایل به اینترنت وصل می‌شوید، مدیر شبکه کارها را برایتان آسان می‌کند.


- پیش‌زمینه‌های متحرک:
به دنبال پیش‌زمینه‌هایی با یک عکس ساعت در System Settings > Background بگردید.


- مدیر توان:
سیستم مدیریت توان گنوم به فدورای شما اجازه‌ی تغییر نحوه‌ی رفتار لپ‌تاپتان را به هنگام شارژ‌ باتری یا به هنگام دشارژ باتری می‌دهد. زمانی را که نور صفحه‌ی نمایش کم می‌شود یا رایانه‌تان به خواب می‌رود و ... را کنترل کنید.


- ابزار دیسک:


تمام هارد دیسک‌ها و درایوهای فلشی را که به رایانه‌تان متصل کرده‌اید ببینید. به نگهداری ساده از دیسک‌ها یا انجام فرمت‌های پیشرفته‌تر و تنظیمات اتصال آن‌ها بپردازید.
- آنالیزگر فضای دیسک:


فضای هاردتان به اتمام رسیده است؟ گیگابایت‌ها و مگابایت‌ها در کجا ذخیره شده‌اند؟ آنالیزگر فضای دیسک به شما نمودارهایی از فضای دیسک نشان می‌دهد تا به شما بفهمید که کدام فولدرها فضای دیسکتان را پر کرده‌اند و کمکتان می‌کند تا خالی‌شان کنید.
- ورودی کی‌برد IBus:
IBus یک ورودی سیستم کارامد و کوچک که در فدورا وجود دارد. آیا به یک یا چند زبان صحبت می‌کنید که نیاز به یک سیستم ورودی پیشرفته دارد؟ IBus به شما این امکان را می‌دهد تا بین چند سیستم ورودی انتخاب کنید تا بتوانید به هر زبانی که تمایل دارید، بنویسید.

قابلیت های کلیدی سیستم عامل لینوکس فدورا:


- فدورا ۱۰۰% رایگان است و از نرم‌افزارهای آزاد و باز متن ایجاد شده است.
- با هزاران برنامه از بین بیش از ۱۰,۰۰۰ بسته، فدورا حتما برنامه‌ای برای شما دارد.
- بیش از این نگران آنتی‌ویروس و بدافزارها نباشید. فدورا بر مبنای لینوکس است و امن.
- توسط اجتماعی جهانی از مشارکت‌کنندگان ایجاد شده است. حتما یک وبسایت محلی برای شما وجود دارد.
- فدورا اساس لینوکس رد هت، یک سیستم‌عامل قدرتمند، است
- فدورا برای اشتراک گذاری آزاد است! آن را به دوستان و خانواده‌ی خود بدهید. بدون نگرانی!
- با بسیاری از کاغذ دیواری‌ها و تم‌های آزاد و زیبا، به سلیقه‌ی خود کار کنید.
- فدورا میلیون‌ها باز نصب شده است. فدورا یک اجتماع گسترده برای عضو شدن است!
- و...

 

پسورد فایل :
کپی