آروان
تقویم 1403
دانلود رایگان » موبایل » نرم افزار اندروید » دانلود نرم افزار شاد - نصب اپلیکیشن shad برای اندروید و آیفون و کامپیوتر نسخه 3.5.5

دانلود شاد برای اندروید

شاد برنامه ای بومی و ایرانی برای ایجاد ارتباط بین معلمان و دانش آموزان می باشد. با این برنامه دانش آموزان دبستانی می توانند دروس خود را از راه دور دنبال کنند. با شیوع کرونا، این اپلیکیشن کاربرد بیشتری پیدا کرد به شکلی که الان این نرم افزار به عنوان یکی از برنامه های رسمی در این زمینه به شمار می رود. این نرم افزار توسط همراه اول پشتیبانی می شود، و با همکاری وزارت آموزش و پرورش توسعه یافته است.

در حال حاضر این برنامه به شکل آزمایشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی فعال شده است و انتظار می رود برای رده های دیگر نیز در صورت بازخورد مثبت، فعال گردد. شاد به گونه ای طراحی شده است که دانش آموزان بتوانند بدون هیچ مشکلی در کلاس های مجازی شرکت کنند. نصب و راه اندازی برنامه کار ساده ای است که در عرض چند دقیقه به راحتی انجام می شود.



⭐ ویژگی های نرم افزار شاد


- ارائه شده به شکل مستقیم از آموزش و پرورش

- نصب و راه اندازی نسبتا آسان

- محلی کاملا مناسب برای آموزش

- کلاس های مجازی با امکانات مختلف

- ارائه شده برای پلتفرم های مختلف (به زودی)

- رابط کاربری ساده مناسب دانش آموزان

- امکان برقراری کلاس های مختلف برای مدیران

- ثبت اکانت جدا باری هر خط جدا

- ارائه نسخه تحت وب

- تایید کردن مدیرها با کد ملی


☑ آموزش نصب شاد و تایید هویت دانش آموز و معلم


بعد از این که این نرم افزار را روی اسمارتفونتان ریختید، این صفحه برای شما نشان داده می شود:

دانلود شاد برای اندروید

این صفحه تنها برای معرفی اپلیکیشن شاد، و مطمئن کردن کاربر از نصب شدن صحیح آن روی سیستم می باشد. کافیست روی ورود به برنامه بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

دانلود شاد برای اندروید

همانطور که در تصویر بالا پیداست، کافیست شماره تلفن موبایل خود را وارد برنامه کنید. توجه داشته باشید این شماره، باید همان شماره تلفنی باشد که مدیر مدرسه، معلم، یا دانش آموز در سامانه ثبت کرده است. بعد از این که شماره را وارد کردید، کافیست روی دکمه آبی رنگ ورود بزنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

دانلود شاد برای اندروید

این برنامه به شما کدی پیامک می کند که با وارد کردن آن در برنامه، شماره گوشیتان را تایید می کنید. اگر به هر علتی کد تایید به گوشی شما ارسال نشد، می توانید روی ارسال مجدد کد فعال سازی بزنید. البته 1 دقیقه برای این منظور باید صبر کنید. علاوه بر این، در صورتی که پیامکی دریافت نکردید، ممکن است شماره تلفن خود را اشتباه وارد کرده باشید. در این حالت کافیست بر روی تصحیح شماره بزنید تا به مرحله قبلی برگردید و شماره اشتباهتان را اصلاح کنید.

دانلود شاد برای اندروید

بعد از این که شماره تان تایید شد، وارد صفحه ای می گردد که در آن باید نام و نام خانوادگیتان را وارد کنید. در این صفحه می توانید عکسی نیز برای پروفایلتان تعیین کنید. برای انجام این کار کافیست روی دوربین بزنید تا عکسی از خود بگیرید یا تصویری را از گالری انتخاب کنید.

دانلود شاد برای اندروید

تقریبا کار شما تمام است! حالا به صفحه ای وارد می شوید که در آن نقش خود را مشخص می کنید. کافیست روی ورود مدیر/معلم/دانش آموز بزنید تا به صفحه لازم هدایت شوید. دانش آموزان کافیست روی نقش دانش آموز بزنند تا وارد کانال مربوط به مدرسه شان شوند و درس ها را در کلاس هایی که برایشان تدارک دیده شده است دنبال کنند.

دانلود شاد برای اندروید

اگر مدیر مدرسه هستید، باید بدانید که لازم است اطلاعات معلمان از جمله کد ملی و شماره همراه، کلاس ها، دانش آموزان و ... را در سامانه دانش آموزی ثبت یا تکمیل کنید. اگر این کار را قبلا انجام داده اید، نیازی به ورود به سامانه دانش آموزی ندارید. حالا اپلیکیشن را نصب می کنید و شماره تلفنتان را وارد می کنید. توجه کنید که شما در وارد کردن این شماره آزادی عمل ندارید و باید همان شماره ای را وارد کنید که در سامنه سنا وارد کرده اید. لازم است خط تلفن شما روشن باشد. پیامکی به شما ارسال می شود که با آن می توانید حسابتان را تایید کنید. توجه کنید که نام شما برای تمام معلمان، دانش آموزان و .... نشان داده می شود. بعد از زدن روی ورود مدیر معلم دانش آموز، نقش مدیر را انتخاب کنید. حالا با وارد کردن کد ملی تان وارد برنامه می شوید. کادری باز می شود که در آن باید مشاهده لیست مدارس را بزنید و مدرسه تان را انتخاب کنید. گروه های کلاسی و معلم ها برای شما در اینجا نشان داده می شوند. شما، به عنوان مدیر مدرسه صاحب تمام گروه های کلاسی هستید و در تمام آن ها عضو خواهید بود. سپس در تاریخی که اعلام شده است معلمان و دانش آموزان را دعوت کنید.

در صورتی که با ارور خاصی مثل 403 یا 401 مواجه شدید، باید با مدیر مدرسه تماس بگیرید. این اپلیکیشن تنها برای مدارس ثبت شده در سامانه دانش آموزی کاربرد دارد و نمی توانید مصرف شخصی از آن داشته باشید.


☑ آموزش ویدیویی نصب برنامه شاد 



☑ سؤالات عمومی برنامه شاد 

1. آیا بعد از نصب پیام‌رسان توسط مدیر، معلم، دانش‌آموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروه‌های درسی است؟

جواب: به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

2. مزیت استفاده از اپلیکیشن‌ داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

3. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی‌دهد. چه‌کار کنم؟ پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شمارا به خطر بی اندازد؟

جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی موردبررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش تنظیمات (setting) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

4. آیا مخاطبین هم‌گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوسته‌اند را دارد.

5. آیا پیام‌رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است.

6. آیا پیام‌رسان نسخه وب دارد؟

جواب: بله. Shadweb.iranlms.ir.

7. آیا پیام‌رسان نسخه IOS دارد؟

جواب: بله Shaddl.ir

8. آموزش‌های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

9. آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد؟

جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

10. برنامه کلاس‌های چندپایه/ پیش‌دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع‌رسانی می‌شود.

11. برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع می‌رسد.

12. آیا امکان گزارش‌گیری از فعالیت مدرسه و کلاس‌ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

جواب: بله. پنل گزارش‌گیری در بخش «ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی» در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

13. امکان فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود دارد؟

جواب: فعلاً خیر. اما به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد.

14. آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

جواب: خیر. این امکان در حال حاضر در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

15. امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

جواب: دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

☑ مدیران در شاد 

1. مدیران باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

2. چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حق‌التدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی (خرید خدمات)) را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات واردشده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.

3. چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.

4. چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟

جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کاربر عهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.

☑ سؤالات معلمان

1. معلمان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

2. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاس‌بندی، خطای «معتبر نیست» نمایش داده می‌شود. باید چه‌کار کنم؟

جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با صفحه‌کلید زبان انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شمارا در سامانه سناد اصلاح کند.

3. برخی از همکاران حق‌التدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟

جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.

4. آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

5. معلمانی که تدریس غیرموظف دارند چه باید بکنند؟

جواب: فرهنگیانی که غیرموظف دارند، می‌توانند از روز سه ‌شنبه وارد پیام ‌رسان شده و پس از انتخاب نقش معلم، کد مدرسه خود را انتخاب کنند.

6. آیا امکان ترک کلاس را می‌توان غیرفعال کرد؟

امکان ترک کلاس برای دانش آموزان وجود دارد که به‌زودی غیرفعال خواهد شد.

☑ سوالات کادر مدرسه/ سایر آموزش‌ها


1. معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقش‌های مجزا روی اپلیکیشن قابل تعریف است.

2. مربیان پرورشی/ مشاوران باید چه کاری انجام بدهند؟

جواب: به زودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تاسیس خواهد شد. ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا در صورت امکان به نام خودتان اجرا شود.

3. برای اجرای برنامه های سلامت و تربیت بدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟

جواب: متعاقبا اطلاع رسانی خواهدشد. ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا در صورت امکان به نام خودتان اجرا شود.


☑ پیغام‌های خطا


1. در هنگام احراز هویت دانش آموز، صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای ( کد ملی و سریال شناسنامه و ...) نشان داده نشد و مستقیما به صفحه‌ای وارد شود که پیام خطای ۴۰۳ ظاهر شود چه باید کرد؟

جواب 1: هنگام کار با شاد و احراز هویت در گوشی، فیلترشکن خودرا خاموش کنید.

جواب 2: زبان صفحه‌کلید گوشی یا کامپیوتر را روی انگلیسی قرار دهید.(اعداد را به انگلیسی وارد کنید)

جواب 3: صحت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز توسط مدیر مدرسه در سناد چک شود. اصلاحاطلاعات در سناد حداکثر تا 24 ساعت در سامانه شاد اعمال خواهد شد.

جواب 4: لینک صفحه اینترنتی احراز هویت را کپی کرده و با مرورگر دیگری در گوشی یا کامپیوتر همان صفحه را باز کنید و احراز هویت را ادامه دهید. (مراحل به را صورت تصویری بینید).

جواب 5: معمولا مشکل از ترافیک و سرعت اینترنت شما یا خود برنامه است. مراحل احراز هویت را مجدداً و در زمان‌های مختلف انجام دهید.

جواب 6: احتمال دارد نسخه گوشی یا مرورگر اینترنت شما پایین باشد. در صورت آشنایی با بروزرسانیبرنامه‌ها، مرورگر خود را از بازار یا فروشگاه گوگل آپدیت نمایید، یا یک مرورگر دیگر مثل گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس و ... نصب نمایید.

جواب 7: در صورتی که با این روش موفق به انجام احراز هویت نشدید، آسانترین راه این است که روی یک گوشی دیگر و با همین شماره موبایل اولی، برنامه را نصب و اجرا و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از اتمام کار در گوشی دوم، در گوشی اول نیز دانش آموز به کلاس اضافه خواهدشد و می‌توانید برنامه را از گوشی دومی حذف نمایید.

جواب8: حاصل جمع دوعدد راهم درجای مشخص شده بنویسید.

2. در صورت بروز خطای ۴۰۶ راه حل چیست؟

جواب: هر دانش آموز برای ثبت مشخصات شناسنامه ای ۵ دقیقه زمان دارد چنانچه در ۵ دقیقه نتواند اطلاعات خود را ثبت کند با خطای ۴۰۶ مواجه می شود. در این صورت مجددا اقدام به ثبت مشخصات کنید.

3. در صورت بروز خطای ۴۰۲ و ۴۰۱ راه حل چیست؟

جواب: اگر بعد از ثبت مشخصات دانش آموز با خطای ۴۰۱یا ۴۰۲ مواجه شدید باید به یک مرحله عقب برگردید و مراحل را مجدداً ادامه دهید. در صورتی که بعد از مرحله احراز هویت به خطای ۴۰۱یا ۴۰۲موجه شدید، باید به قسمت دانش آموز سپس قسمت لیست دانش آموزان بروید و نام دانش آموز را انتخاب کنید.

4- در هنگام ورود دانش‌آموز خطای عدم انطباق اطلاعات شناسنامه‌ای وجود دارد.

جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده دانش آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.


☑ سوالات دانش آموزان


1. دانش آموزان باید چه کاری انجام دهند؟ (شرح یک به یک مراحل)

جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

2. دانش آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به جای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامه‌ای نیست. امکان ورود این عزیزان به زودی فراهم می شود.هم اکنون مدیر امکان اضافه نمودن دانش آموز را دارد.

3. آیا امکان ورود چند دانش آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟

جواب: بله. فعلا این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده‌ی والدین خواهدبود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش آموز تهیه کنند.

3. چگونه دانش آموزانی که خود گوشی ندارند و از گوشی پدر و مادر استفاده کنند؟

جواب: می توانید با نصب این برنامه روی دو گوشی مثلا (گوشی پدر و مادر) و فعالسازی آن با فقط یک شماره، در صورت در دسترس نبودن یکی، از گوشی دیگر استفاده نماید.

4. دانش آموزان استثنایی چه کار کنند؟

جواب: برنامه‌ریزی برای دانش‎آموزان استثنایی در حال پیگیری است. در صورت وجود پیشنهاد، ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا به نام خودتان اجرا شود.


☑ سوالات والدین


1. والدین باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: والدین می توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلا امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

2.آیا امکان ارسال گزارش حضور و غیاب بصورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟

جواب: متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیت های کلاسی در دستگاه هوشمند مورد استفاده همواره قابل دسترسی است.

3. آیاچنددانشآموزازیکخانوادهبایکشمارههمراه می توانند وارد شاد شوند؟

جواب: عضویتاینموردامکانپذیراست. بعدازعضویتیکفرزند حتمابایدازبرنامهخارجشدهومجددواردشوندتادانشآموزبعدیراعضوکلاسکنند.


☑ فعالیت های داخل کلاسی


1. آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاس ها وجود ندارد.

2. آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسان‌ها عمل می کند و شما مشابه یک پیامرسان می توانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.

3. آیا امکان حذف/ ویرایش پیام های ارسالی را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسان ها عمل می کند و شما مشابه یک پیامرسان می توانید پیام های خود را حذف یا ویرایش کنید.

4. ایا ارسال فایل متنی وصوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

جواب:حداکثر حجم فایل قابل ارسال 100 مگابایت است.

5. ایا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

جواب: بله. اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شده اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

6. آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباط گیری دو سویه معلم و دانش آموزان در گروه های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط گیری شخصی بین دانش‌آموزان در حال حاضر وجود ندارد.

7. آیا ازمون ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می‌شوند؟

جواب: در این مورد متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

8. آیا امکان اشتراک گذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟

جواب: متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد.

9. آیا امکان حضور و غیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانش آموز از کلاس خارج نشده است؟

جواب: با مراجعه به لیست کلاس می توانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل نمایید.

10. آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم به صورت همزمان (stream) وجود دارد؟

جواب: خیر. متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد.

علاوه بر این شاددر اپلیکیشن های دانلود روبیکا و دانلود ایتا و دانلود بله و دانلود سروش نیز در دسترس می باشد.

❓سوالات متداول مرتبط با دانلود شاد


شاد روی چه سیتسمی نصب می شود ؟

✔️نسخه اصلی شاد برای اندروید عرضه شده است اما به لطف نسخه وب شما قادر به استفاده از آن در آیفون و کامپیوتر نیز خواهید بود.

 

آیا شاد آموزش و پرورش رایگان است؟

✔️ بله ترافیک در تمامی اپراتورها به صورت رایگان می باشد.

 

آیا قابلیت ثبت نام برای تمامی افراد فراهم است ؟

✔️حتی دانش آموز هم نباشید می توانید ان را نصب کرده و استفاده کنید.

اطلاعات تکمیلی دانلود شاد 

✅ نسخه نرم افزار : 3.0
🔥 هزینه دانلود : رایگان
*️⃣ شرکت سازنده : آموزش و پرورش شاد
🕟 حجم فایل : 14 مگابایت
❤️ دسته بندی : آموزشی
پسورد فایل :
کپی